Říjen 2011



WoW: Mists of Pandaria

30. října 2011 v 9:23 | Assassin |  Ostatní
Že pandy nejsou ta miloučká a bezbranná stvoření jsme se přesvědčili již mockrát, i Blizzard, který momentálně vyvíjí datadisk Mists of Pandaria pro World of Warcraft, o tom ví své. Do hry totiž s novou částí světa přibude i nová rasa Pandarenů, orientálních stvoření, která se v průběhu hraní mohou libovolně přidat jak k Hordě, tak k Alianci. Jakmile hráč dosáhne 10. úrovně, může si vybrat, k jaké frakci se přikloní.
V ten moment by ovšem mohl nastat zmatek, zejména v případě PvP soubojů, kde se mezi sebou řežou výhradně živí hráči. Vývojáři pro tyto účely tvoří úplně nové uživatelské rozhraní, díky němuž nejen dobře poznáte, zdali se jedná o přítele nebo ne, jeho využití najdou PvP souboje obecně. "Chystáme nové uživatelské rozhraní, díky kterému poznáte, jestli se díváte na přítele nebo nepřítele, což je jeden z aspektů, který se za tu doby ohromně vyvinul," říká producent Ray Cobo.
Změna v rozhraní s největší pravděpodobností jediná, Ray totiž zároveň dementuje, že by zástupci pandího hnutí mohli získat odlišná brnění pro každou z frakcí, díky čemuž by údajně ztratili unikátní vzhled. Otázkou samozřejmě je, zdali to bude stačit. V soubojích, kde se řeže dvacítka medvědů, bude zaručeně rušno.

Odkaz ke stažení této hry na Pc (100% Funkčnost) :
Vynde v příštím roce



Assassin's Creed Brotherhood

27. října 2011 v 7:54 | Assassin |  Pc Games

Je trochu zvláštní, pouštět se do recenze hry, která už jednou hodnotícím sítem prošla, nicméně s opožděnými předělávkami původně konzolových titulů to asi ani jinak dělat nelze. Tak tedy Assassin's Creed: Brotherhood, který se jakožto třetí v řadě pouští do dalšího vyprávění příběhu o asasínech, templářích, pozoruhodných artefaktech a partičce lidí ze současnosti. Že v tom máte trochu guláš? Nevadí. Pokud jste totiž hráli předchozí dvě hry, neztratíte se, no a pokud jste to štěstí neměli, lidé z Ubisoftu vás rychle uvedou do obrazu.První, co na vás ve třetím Assassin's Creed vybafne, je rekapitulace toho, co jsme si už mohli v kůže Desmonda Milese, resp. Ezia a Altaïra, prožít. Vývojáři si pak rozhodně neberou žádné servítky a napumpují do vás všechny důležité příběhové zvraty, kvůli kterým se neznalci možná už ani nebudou chtít pouštět do zpětného hraní. Není ale proč jim to mít za zlé, neboť příběh, byť odstartovaný dosti vlažně, nabírá obrátky ve druhé polovině hraní s razantním tempem a jakýkoliv prostor pro ohlížení se zpět jednoduše chybí. Ve zkratce se tedy s Eziem přesunete do Říma, kde budete nejprve přesvědčovat členy asasínského řádu, že máte na to být jejich vůdcem a později vyrazíte proti odvěkým rivalům z rodu Borgiů. Oplácet je rozhodně co a věřte, že vás v průběhu tohohle cca 12hodinového výletu (počítaje hlavní linku bez zbytečného ohlížení) čeká také několik zlomových okamžiků. To všechno ve filmovém duchu a s českými titulky, které jsou první výraznější změnou oproti dříve vydaným konzolovým verzím.
Když už jsme u těch změn, druhou a neméně podstatnou záležitostí je grafické zpracování. Ať se vám to líbí, nebo ne, konzole už jsou za polovinou letu ke konci vlastní existence a menší hardwarový výkon je něco, s čím nechtějí mít zastánci hraní na PC nic společného. Vlastníte-li tedy solidněji vybavený počítač, oceníte snahu vývojářů o ještě lepší vzhled a zapojení pokročilejších technologií. Ostatně, celé čtyři měsíce, které dělí vydání obou verzí této hry, byly zaplněny převážně pracemi na grafice a je jasné, že se svoje úsilí snaží vývojáři prodat, jak se jen dá. Ještě před vydáním PC portu se tedy objevovaly všemožné rozhovory, v nichž jednotliví vývojáři vynášeli do nebes svoji práci, ve výsledku to ale nakonec žádná hitparáda není. Grafika hry je už s ohledem na aktuální tituly velmi zastaralá a nepomáhá jí ani vysoké rozlišení, ani přepracovaný systém stínů. Tím nejpalčivějším problémem je z našeho hlediska toporná animace postav, a jak určitě uznáte, ve hře tohoto ražení jde o vcelku závažný nedostatek. Naštěstí se kritika vztahuje z větší části na postavy vedlejší, případně na celé zpracování prostřihových scén, nežli na samotného hlavního hrdinu, i tak se ale nedaří plnohodnotně maskovat nedostatky stařičkého enginu. Za vše nakonec hovoří fakt, že se vývojáři nepouštěli do experimentů s DirectX 11 a celou tuhle sérii postavili na dnes již takřka překonaném DirectX 9. Ochuzeni tedy jsme o celou řadu detailů a pevně věříme, že příště už to bude lepší.
Mnozí by však mohli namítnout, že Assassin's Creed je zejména o hratelnosti, a za nás musíme potvrdit, že tomu tak doopravdy je. Ano, vývojáři sice nepřidali do hry žádný převratný prvek, jednoduchý systém lození po všem možném však stále funguje. Co víc, po vylepšení schopností se k němu přidají smrtelná komba, ladnější pohyby a rychlost, což umocňuje celkový zážitek a problémy popsané v předchozím odstavci odsouvá až na druhou kolej. Co se týká boje, ani zde nemuseli vývojáři činit žádné ústupky a nechávají Ezia tančit vražedný čardáš s výsuvnými čepelemi, nebo jednoduše s mečem. Krev pak stříká na všechny strany, nechybí krátké dokončovací animace a samozřejmě i trocha toho hekání. Vedle akčních pasáží si ale užijete také dostatek tichých a přemýšleních momentů, ve kterých pro změnu uplatníte svoji trpělivost. Jen škoda umělé inteligence, která rozhodně nereaguje na vaše chování tak, jak nám bylo slibováno v propagačních videích. Ano, jisté náznaky tu jsou, například když dav lidí začne Ezia slovně napadat a upozorní na něj stráže, ve většině případů ale jde spíše o sadu stále se opakujících komických výstupů, podivného pathfindingu a přehnaných reakcí.
Ptáte-li se, v čem tkví ono Bratrstvo, naleznete ho obsažené v další podstatné složce hry. Kromě vlastního pobíhání po městě a plnění úkolů totiž můžete najímat od asasínského řádu další členy a těm pak rozdávat jednoduché rozkazy, nebo je vysílat na mise po celé Evropě. Systém funguje bez problému a v pasážích, které nejsou zrovna napěchovány akcí a příběhovými posuny, poslouží jako spolehlivá motivace. Kromě toho je ale možné, ne-li ve výsledku nezbytné, věnovat čas a úsilí přeměny Říma k obrazu svému, což vám zpřístupní místa pro nákup nového vybavení, případně budete moci opraveným cestám rychleji běhat. A když ne po svých, tak na koni, kterého si můžete nově osedlat i ve městě a drandit si to po ulicích hlava nehlava.
V neposlední řadě musíme zmínit také multiplayer. Nosnou myšlenkou hry více hráčů je fakt, že nikdy nevíte o svém nepříteli, dokud se sám neprozradí, čímž se dostáváte do stále se utahující paranoidní spirály, až to pravděpodobně nevydržíte a samým rozčílením na někoho skočíte. Když ne, bude vám odměnou stále více a více nepřátel, které dostanou za svůj cíl právě vás. Čím úspěšnější totiž v multiplayeru jste, tím těžší je přežít další a další minuty. Skutečně ojedinělý zážitek, který drží vlajku Assassin's Creed: Brotherhood vysoko a nepochopíte to, dokud si sami multiplayer nevyzkoušíte. Jestli jste tedy čekali na PC verzi, můžete se konečně uvolnit, vzít za vděk také DLCčkem The Da Vinci Disappearance, který je v této verzi dostupný zdarma, a pustit se do hraní. Zážitek je to veskrze stejný, jako v případě předchozích dílů, a rozhodně ne špatný!

Odkaz ke stažení této hry na Pc (100% Funkčnost) :

Re-Play 036

26. října 2011 v 19:52 | Assassin |  Re-Play

Tomb Raider Legend (Trailer)

26. října 2011 v 16:30 | Assassin |  Game Trailer

Tomb Raider Legend

26. října 2011 v 16:28 | Assassin |  Pc Games
Duchovní otcové z Core Design v předešlé premiéře série na PS2 nedokázali ani v nejmenším navázat na velkou oblibu starých dobrých dobrodružství z PSone a tak jejich vydavateli Eidosu došla trpělivost a po obrovské blamáži s nepovedeným dějstvím Angel of Darkness svěřil pokus o vzkříšení zašlé slávy svému domácímu studiu Crystal Dynamic (kde však působí jeden z otců Lary - Toby Gard). A byl to tah hodný Kasparova, protože kupodivu "krystalky" dokázali již klinicky mrtvé Laře vdechnout nový život.Legenda není o žádných převratných novinkách, nebo prvcích v sérii, nýbrž čestným pokusem o návrat zpět ke kořenům hratelnosti úvodního dílu. Pojetí hry, design lokací i mnoho dalších prvků jasně kopíruje první dějství. A není to na škodu, protože Tomb Raider se tak vrací zpátky na své místo ve vynikající kondici a s mateřskou péčí, jakou si prsatý Indiana Jones bezesporu zaslouží. Nezajímavá zápletka se točí okolo nesmírně cenného artefaktu tajemné moci, který Lara touží získat po nezdařeném pokusu z dětství, jenže do toho se připlete dávný nepřítel se zlými úmysly, takže o cennost musí Lara svést tuhý souboj doslova na život a na smrt.
Tento náznak děje uvádí retrospektivní videa, která naznačují kromě jiného i okolnosti smrti rodičů a pozadí událostí ve hře. Občas narazíte i na interaktivní filmy, kdy Lara potřebuje bleskovou pomoc skrze pohotové stisknutí příslušného tlačítka ve chvíli, kdy ji lapí nebezpečná past, nebo překážka. Tyto střihové scény jsou sice standardní kvality, ale grafika herního prostředí je velmi detailní a krásně barevná. Úchvatné světelné hry slunečních paprsků doplňují realistické stíny a zpracování vody si zaslouží také absolutorium.Lara je také znovu sexy a zejména ve večerní róbě s výstřihem velikosti obilného sila zajisté vzbudí jisté svrbění ve slabinách. Nicméně i tak působí grafika celkově docela hrubě a "zuby" jsou dobře viditelné. Jako mávnutím kouzelného proutku se ovšem obrázek dramaticky vylepší a zjemní aktivací progresivního snímkování, kdy se obraz sice mírně zmenší, ale naprosto jemné podání pak nechá vyniknout nuance grafiky, které při normálním pohledu nejsou patrné. Podobně příjemné je i nazvučení, kdy prim hraje podmanivá a skoro uspávající jemná esoterická hudba, která ovšem v dramatických pasážích dynamicky přejde do hutného rifu, aby v návratu do klidna nechala opět vyniknout obklopující švitoření ptactva a vůni větru i vodní tříště. Dokonce pamětníci jistě poznají i několik hudebních motivů z prvního dílu.
Z počátků série byl převzat i velkolepý zámek rodu Croftů, kde Lara může relaxovat v bazénu a postupně otevírat nové pokoje sídla jako odměnu za dokončení každé úrovně. Zde má pracovnu i technik Zip, neustále doprovázející Laru vtipným slovem a přátelskou radou, což jasně ukazuje na inspiraci pro změnu prvním filmovým zpracováním. Lara je díky Zipovým hláškám kupodivu dosti výřečná, když Zip komentuje vše podstatné, co vidí skrze miniaturní kamerku integrovanou do handsfree na uchu své paní.Tvůrci Laru obdařili ručně animovanými pohyby místo motion capturingu, protože její značný dovednostní rozsah by zaměstnal početnou skupinu kaskadérů, takže tímto způsobem jsou její pohyby více plynulé a jakékoli gymnastické cviky na sebe nyní krásně navazují. Skoky, šplh a hlavně prostná na hrazdách si zasluhují nejvyšší známky od rozhodčích a často tak budete na tyči kroutit Lařino tělo jen pro radost z pohybu a ladných veletočů velmi podobných Princovi z Persie. Díky velmi přesnému enginu pak nebudete mít žádný problém překonat na jeden, dva pokusy každou překážku, což jen dokazuje zaměření Legendy na širokou masu hráčů a ruku v ruce s tím i docela nízkou obtížnost zdejšího dobrodružství.
Nové hi-tech hračky Laře pomáhají ve zdárné cestě, tudíž pohybem nabíjená diodová svítilna dobře poslouží v temných lokacích a magnetická kotvička zase Laru bezpečně přenese přes hluboké propasti. Stále s sebou má Lara i malý počítač do dlaně, který jí poskytuje přehled o úkolech dobrodružství a nástin vybavení, nicméně jeho úloha je zde dosti povrchní a tudíž i celkem zbytečná. Snad se jen hodí pro počítání nalezených artefaktů, které jsou různě důmyslně ukryty po lokacích, aby za jejich kompletaci Lara obdržela nové sexy prádelko, nebo bonusové materiály.Lokace jsou ovšem mistrně navržené a jejich design dává zcela zapomenout slovu nuda. Interiéry v podobě temných kobek, chrámů a jeskyní jsou v dokonalé symbióze s externím světem, takže každý kousek hry je vyplněn krásnou přírodou i tajemnými pozůstatky dávných civilizací. Jako pěst na kuří oko ale působí interaktivní prvky v prostředí, když Lara bez zjevné námahy lehce nakopne velký šutr těžké váhy, nebo bez skrupulí hýbne mnoha tunovou skálou. Reálněji alespoň vypadá rozstřelení skály nad nepřítelem, případně demolice jeho úkrytu. Podobně je dovoleno nechat vybuchnout i dopravní prostředky a nebo výbušné sudy ve vybraných úrovních.
Zjednodušení na každém kroku má na svědomí i plně automatické míření, kdy Lara jen přepíná cíle a kosí zloduchy buď standardními pistolemi s neomezenou municí, nebo kořistními samopaly, brokovnicemi, či granáty. Možnost ručního zacílení je také přítomna, ovšem její využití je dosti sporadické. Střelba je spolu s kratšími řidičským eskapádami hlavní náplní akčních částí hry, která tvoří celkově asi 20 % herního času a vesměs účinně zpestřují jinak poklidné procházení úrovní. Lara disponuje i vyspělými bojovými technikami, když ovládá skluz, údery a kopy, ovšem výskok s odražením od hrudníku nepřítele v rámci zpomaleného času a s možností stálé střelby vypadá velmi efektně a navíc je i účinný.
Stopky připravit I když je povoleno ukládat pozice kdykoli, hra se uloží jen v místě posledního checkpointu. Ty jsou ale vhodně a poměrně hustě rozloženy v závislosti na volbě z trojice obtížností. Po dokončení každé mise si dotyčné dobrodružství můžete ještě znovu projet v časovém limitu, takže do Bolívie, Peru, Ghany, Kazachstánu a Japonska se můžete kdykoli znovu vypravit a popř. dohledat zbylé artefakty.
Legenda, na rozdíl od stále tápajícího Drivera, dokázala vrátit Laře dřívější slávu a nové dějství tak tvoří skvěle namíchaný koktejl tradičních prvků v novém kabátku. Sice je silně cítit znatelnou inspirací konkurenčními tituly, filmovým žánrem a prvním dějstvím Tomb Raidera s jasnou orientací na herní masy, nicméně zvolená cesta je pro jednu z ikon herního průmyslu velmi důstojná a dosazuje Laru zpět na piedestal, kam kdysi patřila.

Odkaz ke stažení této hry na Pc (100% Funkčnost) :

Re-Play 035

23. října 2011 v 12:46 | Assassin |  Re-Play